Peaminister Taavi Rõivase uus Põhjamaa on samm tagasi, õige siht ja sõnum oleks maailma esimene e-riik, kirjutab New Tallinn OÜ tegevjuht Maie Jõgar.
Kui Eesti on esimene e-riik maailmas, siis kõige kergem, arusaadavam ja ka odavam on positsioneerida ennast kui The First e-State in The World või The World’s First e-State. New Nordic on aga eeskätt regionaalne bränd ning arusaadav ainult Euroopa Põhjamaade kontekstis. Sõnum jääb segaseks juba lähinaabritele, rääkimata USA, Jaapani või näiteks Austraalia inimestest, kelle jaoks on terve Euraasia mander põhjamaa. Lisaks vastandab see sõnum Eestit jõukatele Põhjamaa riikidele, kuna edastab neile automaatselt väljakutse, öeldes, et nad on Eestiga võrreldes vanad, igavad ja aeglased.
Seega ei vasta New Nordic'u visioon veel tegelikule Eesti positsioonile Põhjamaade seas ning samas ei rõhuta Eesti üleilmset saavutust – olla eesrindlik innovaatiline revolutsionäär e-riigi loomisel ja juurutamisel.
Brändi sõnumi valikul tuleb olla julge ja täpne
Eestil on ainulaade võimalus müüa juba loodud ja edukalt juurutatud e-riigi süsteemi teistele riikidele ning saada sellega jõukaks Euroopa Põhjamaa riigiks. Peale selle on ka aeg soodne – järjekordne kriis, mis paneb riike tõsiseid eelarvekärpeid tegema, optimeerima riigi juhtimist ja uuendama riigiteenuste süsteemi. Osta juba töötav e-riigi süsteem on riikidel aga mitu korda odavam kui luua katse-eksituse meetodil enda oma. Lisaks puudutab see süsteem suuresti konfidentsiaalset informatsiooni ja turvalisust ning Eesti riigi garantii on suur edutegur konkurentsis erafirmadega.
Bränd The First e-State in the World või The World’s First e-State vastab kõikidele positsioneerimise alustaladele, mis ütlevad, et positsioneerida ennast esimesena on suurepärane võimalus ja kõige kergem tee, jõudmaks potentsiaalse kliendi teadvusse. Sellel brändil on eeldus saada piisavalt tuntuks, et inimesed teaksid ka kauges tulevikus, et just Eesti oli esimene e-riik maailmas ning raius ennast sellega jäädavalt maailma ajalukku.
The First e-State in the World oleks ka uhke sõnumiga märk noore Eesti peaministri rinnus suurtel rahvusvahelistel üritustel. See paneks kõige skeptilisemagi suurriigi poliitiku naeratades lausuma: Well done!
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Telia, ACE Logisticsi, Combimilli ning Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.